Plezz Leave Your Link..I'll follow u back ^_^

Sunday, March 6, 2011

mash!-mashi....jomm kongsi pengalaman sayer (^_^)

PENGALAMAN TINGGAL DI ASRAMA

nie ler muka aku zaman sek dl hahaha..sory pic nie x brape elok...
  • Hurmmm...bl dk sajer2 terkenang plak kn zaman sekolah dl....!!!!pe blh wat masa xblh di undur...klu blh undur dh lama org berebut2 nak undur..mana x nyer, ada yg kata klu la ada masa blh putar aku nk blajar elok2...(tp hampeh, sm jer hahaha)...pastu ada plak yg kata klu la masa blh di undur aku nak tunaikan azam yg x tercapai setiap tahun (tp hurmmm dk mcm 2 ler jgk klu putar masa pn,xde maknenyer kita bakor jer..bakor3 hahaha...)...mcm2 ragam manusia kn...org trganu kata..hurmmm pah ceroh huhu...skali skala ckp loghat ganu pe slhnyer kan..:wawawawa....BUDI BAHASA BUDAYA KITA....so anda berbudi, org berbahasa...btl x????btul...btul..btul..(upin ipin)...kak ros nie....hehehe....cmel kn upin ipin .!!!hurmmm....rindu kt sume kwn2....harap2 dorg sume berjaya dlm hdup di dunia n akhirat......aminnnnnnn.....!!!!dl ms lpas darjah 6, my mum nak hantar sekolah asrama..aduiiiiii, pe alasan aku nk bg ni (sbb xnak dok asrama hehe).dh berbuih mulut ckp xnak,siap memberontak cam taliban hahaha..tp x berjaya (fatal error...) dpt sekolah pempuan sume...alaaaaaa....mak xnak rr pergi sekolah 2...xbest..itu la ini la...bla...bla...tp bl dh masuk..wowww, best jgk erk...pe slh kn kita cari pengalaman baru huhuhu...1st time form1 masuk asrama...aku nangis...xnakkkkkkkkkkkk..(teriak klu loghat kdh)..hurmm..(fatal error lg..aduii)..
  • pastu, mula la n1 life baru....try sesuaikan diri beb..akhirnyer, ak blh..(jika kau fikirkan kau blh, kau pasti blh melakukannyer...bla..bla..bla...)....jd prefect huhu....n ak ska sgt2 bl dpt active dlm sukan...masuk sofbol (seronok bl tme sliding..), hoki (seronok pkul kaki org haha), netball (seronok leh lompat n wat poom poom gurl), pncaragam (seronok blh pkul drum smpai lebam), olahraga (seronok blh lari cm marion jones (AS) hehehe)....hurmmmm.....form3 tukar sekolah, sedih jugak....tp jdoh smpai stakat 2 jer...!!!tkar sekolah teknik SP2...civil engineering hahaha..hah ni lg pengalaman yg plg xleh lupa seumur hdup.nk th????????????hehe.
  • sblm 2, ak nk mintak maaf kt kwn2 yg terlibat samada secara langsung or x cz aku cite sal ni hehehe.....klu yg terasa ssshhhhhhhhh...huhu...ce citer..ce citer hahaha (revolusi kak limah melanda)....citer nyer cm ni, 1st time ak fly beb hahaha....fly kuar dr asrama kul12 mlm hehehe....bkn jht, tp nk rasa cm mn prasaan org yg fly..2 jer..korang jgn slh fhm erk...bkn ak sorg jer, ad lg kwn2 yg seangkatan(laki + pempuan)...bl ktaorg tgk line clear jer....ktaorg pn pergi kat blok akademik senyap2...cz dkt ngan pgar. bl mmg confirm xde warden ktaorg pe lagi..lariiiiiiii......kuar dari kawasan sekolah.akhirnyer lpas hahaha..(tp actually x di nafikan mmg prasaan takut ada)...owh mcm ni erk prasaan org fly hehehe...ktaorg pn ambik rr masa g mkn dl pe sume...hah, time nk masuk ni jam sket,aduii....xde sape jaga plak kt blok akedamik.mcm mn nie.....nak xnk kena redah jugak,pe nk jadi jadi la..sape soh galak nak try fly lg hehehe....pas sorg, sorg masuk..ikut turn..mla2 kwn aku nama yapp masuk...n then ak, then nazi...last skali kwn2 bdk laki....so lega rr sume dh lpas..fuhhh....(awal ashaari, tv3 wawawawa)...cewah,ktaorg pn jln dgn pnuh confident level yg tinggi knon2 warden xde....tiba2...jeng..jeng...jeng.....ada org tegur "angpa bertiga mai daripada mn????"...pusing2 alamak warden....ktaorg pgl ye cik din (ketua warden)..hah..mati lah kali ni...mst kena buang asrama ni..mesti kena rotan esk pg ms assembly...pe nk jwb ni...dgn nafas yg ktaorg control n tiba2 mulut terkeluar..."ktaorg terlupa ambik buku, nak wat keje sekolah mlm ni. esk nk kena hantaq sbb 2 terpaksa dtg blok ni"...cik din diam...pastu cik din kata "ok, angpa blh blk blik"..rs lega giler..tp prasaan takut ttp ada..mcm2 dlm fkiran kami...pg esok yg mendebarkan masa assembly...ingt mmg kna dh...hbs lah kita..hbs lah kita...!!!tgk2 xkena hehehe..yahoooooooooo....yeahhhh...syukur2 sgt. sampai skrg kami xth samada cik din tahu n nmpak pe yg kami wat @ cik din mmg xth..sjak dari ari tu, bl selisih ngan cik din kami mengelak..snggup ikut jln yg jauh.takuttttt hahaha...n sejak ari tu jgak lah, nyesal giler pe yg kami wat huhuhu...n smpai hbs sekolah kami mengelak dari cik din.....itulah pengalaman.....
p/s : cik din, kami mintak maaf....(maafkan kami..maafkan kami..)


KEHILANGAN ORANG YANG TERSAYANG

Prasaan kehilangan org yg kita syg kadang kala berat utk kita terima...apakan daya takdir penentu segalanyer..sudah suratan qada & qadar. Andai itu sudah suratan ku terima dgn hati yg terbuka...Ini sume dugaan yg ALLAH beri kepada hambaNya........

21 Nov 2003
  • Aku kehilangan org yg aku syg...org yg ku panggil "ABANG". aku kehilangan 2orang abg sekaligus dlm masa yg sm. Hati sape yg dpt terima & sedih...Bayangkan pada brape ari lg jer nk raya...moga ARWAH ditempatkan di tempat org2 yg beriman.AMINNN....
03 Jun 2004
  • Sekali lagi aku diduga dgn kematian mak cik aku.....hati ku rasa terkilan dan xdpt terima dgn terlalu cpt....sedangkan aku baru saja kehilangan abg2 ku....YA ALLAH, dugaan apa yg telah kau berikan padaku....Adakah aku aku dapat terima dgn hati yg terbuka...YA ALLAH, tabahkanlah hati hambamu ini....Masa nie ak baru Form3. Aku pergi tuisyen, then dpt berita nie daripada kak aku....Aku terus bergegas ke hospital. Mak cik n abgku xcident dgn van...

  • Abgku alhamdullilah slamat tapi patah kaki...aku sendiri melihat depan mata, doktor berusaha menyelamatkan mak cik aku.....Aku pn xtahu mcm mn tetiba ada kekuatan tgk masa doktor sedang menyelamatkan mak cik di dalam usiaku baru 15tahun. APAKAN DAYA....doktor xdpt wat pe2....YA ALLAH.....luluh hati ku...ramai yg tenangkan hati ku.
  • Abgku x th pe yg telah terjadi coz ye xsedarkan diri lg....Familyku menyempurnakan pengebumian arwah mak cik. Apabila abgku sedar, apakah yg harus kami beritahu????? apakah alasan yg mungkin?????masa ye sedar, abgku ada bertanyakan tentang mak cik. tp kami beri alasan mak cik slamat. Sekarang tgh rehat....Aku tahankan air mataku dari mengalir kerana takut abgku prasan n aku x sanggup hadapi sume nie n tgk keadaan abgku yg luka parah. 

  • Setelah abgku kuar dari hospital, barulah kami terus trg kt abgku.....maafkan kami cz x gtau awl cz takut beri effect kpd ye. Doktor pn dh gtau jgn beri tekanan kt abgku...moga ARWAH ditempatkan di tempat org2 yg beriman. AMINNNN
24 Nov 2009 (7 Zulhijjah 1430)

  • Tugasanku sbg sorg anak, aku lakukan..Setiap pagi aku memandikan ayah, uruskan pkai n mkn mnum ayah. Aku menjaga ayah yg dlm keadaan x sht. Apalah sgt pengorbanan ku menjaga ayah sedangkan pengorbanan ayah menjagaku dari kecil hingga aku dewasa terlalu besar & x ternilai. Jika aku di kolej ibu yg akan menguruskan ayah. Bila aku balik, aku akan menguruskan ayah. 

  • Kesabaranku di uji lagi.......mayb ini telah di aturkan utk ku oleh ALLAH S.W.T....ayah semakin tenat & keadaannyer semakin kritikal seperti menuggu malaikat israil datang memanggil.....YA ALLAH....knapa aku diuji sedemikian rupa??knapa aku dipilih?? beri lah aku kekuatan & ketabahan. Aku hanya manusia lemah........

  • Seluruh family & sibling2 aku berkumpul........hanya yg kedengaran ayat2 suci AL-QURAN berkumandang. Ayahku diam tanpa kata......ku melihat wajah ayahku tenang & jernih mukanyer....AYAH.....andai ini sudah suratan takdir qada & qadar aku merelakan ayah pergi.

  • Kebetulan pada masa ayah pergi meninggalkan kami sume, sume ahli keluargaku ada. Tidak kurang walaupn seorg.....aku dan familyku membisikkan kalimah SYAHADAH di telinga ayah. AYAH, maafkan anakmu ini...ampunkan lah segala dosa2 & halalkan apa yg telah kau berikan padaku dari kecil hinggalah aku dewasa.....

  • Tepat 9.15pagi, ayahku menghembuskan nafas yg terakhir.....!!!!YA ALLAH.....aku x dpt menahan nyer lagi...lalu ku menangis...

  • Aku rasa terkilan......tetapi aku rasa bersyukur aku dapat berbakti kpd ayah sehingga nafasnyer yg terakhir.....moga ARWAH AYAH ditempatkan dikalangan org2 yg beriman..AMINN.....




Aku mengambil masa juga utk terima sume dugaan nie.....setelah kehilangan org2 yg aku syg....Dugaan ini juga mengajar aku erti KESABARAN, KEKUATAN & KEMATANGAN......!!!!!!
jika sudah diaturkan olehNYA sape yg dpt menolak takdir?????sape yg dpt menghalang???? Dgn dugaan ini juga, aku sentiasa tidak lupa pada MAHA PENCIPTA....ke mana arah kita selepas ini...







No comments:

Post a Comment

There was an error in this gadget

Terbaik Dari Ladang Hijau

Kalau ang rasa berani, cantik @ hensem..komen rr

Hubungan Blog 1 Dunia....Thank You so much :))

free counters