Plezz Leave Your Link..I'll follow u back ^_^

Wednesday, February 15, 2012

Hati Senja Gundah

Tak siapa tahu isi hati kita..Tak siapa tahu apa yang bermain di fikiran kita..Tak siapa tahu apa yang akan berlaku kepada kita...right?....Kenapa Allah menguji kita dengan pelbagai dugaan. Jawapannyer Allah sayangkan kita, Allah sayangkan hambanyer.Allah nak tgk sejauh mana kesabaran, ketabahan dan ketaqwaan kita kepadaNya. Tetapi Allah tidak akan meguji hambaNya lebih daripada kemampuan hambaNya. Jangan disalah ertikan apa yang terjadi. Percayalah pada qada dan qadar..

Kita hanya manusia biasa, hanya mampu merancang tapi Allah yang menentukan..sayu hati bila aku mengingatkan kembali apa yang terjadi. Mengenangkan kembali sejarah dulu, (*sambil mendengar lagu new boyz masa zaman dorg muda2 dl hehehe...meraung*)...pernah tak dengar lagu tue???? So, in curly bracket {tanda soal } kemana kaki mahu melangkah?? to west, east, north or south??? Hati gundah gulana since a few days nie...Why like that?why like this? What wrong? kepala otak pun dah macam aku ni sorg ahli pahlawan, meletup dalam kepala macam nak cari strategi untuk berperang..."Fight for you love" and "Fight for you right". 

Kemana cinta pergi??? cinta tak pergi ke mana2. Cinta ada dalam hati kita...Cinta pada manusia akan mati. Tetapi cinta pada Allah kekal abadi..(*pernah dengar pepatah ini)...? 

Teringat plak aku kisah "Gemersik kalbu"...touching giler tengok akasia tue...perasaan benci menjadi cinta hehehe..lastly, hepy ending.....

Berbalik kepada kepala serabut macam roti jala kat pasar malam (*lapaq roti jala mak)....bila kita kenal orang tue baru kita tahu hati budi. Tak kenal maka tak cinta. Bukan suruh pi dok bercintan-cintun....(*lapaq plak maggi cinta)..maksudnyer kat sini, barulah kita dapat mengenali orang tue dengan lebih closely...ececeh....Tapi bila ada pertelingkahan macam cite storm rider, then kat sini lah barulah semua benda yang tersirat akan jelas and terang benderang macam sportlight kat warehouse..(*mana darat, mana laut)Masa nie barulah proses post moterm akan dilakukan.

sehinggalah, ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

satu persatu akan dinilai.......DONE...



posmen karat >>> saja nak tunjuk my new shoes hahahha...






1 comment:

Terbaik Dari Ladang Hijau

Kalau ang rasa berani, cantik @ hensem..komen rr

Hubungan Blog 1 Dunia....Thank You so much :))

free counters